Kerkdienst met het Leger des Heils 7 april 2024

Voorganger Alistair Venter werd geboren in Kaapstad, Zuid-Afrika en groeide op in een Leger des Heils gezin.  Hij is een vierde generatie Heilssoldaat. Hij ging in 1980 naar de opleiding tot officier (voorganger) diende in de beginjaren van zijn Officierschap enkele jaren als korpsofficier.

In 1987 trouwde Alistair met Marieke van Leeuwen. Na hun huwelijk diende Alistair samen met Marieke als korpsofficier, hoofd van de officieren opleiding en als divisie-officieren in zijn Zuid-Afrika. In 2011 werd Alistair aangesteld als commandant (OC) van het Bangladesh Command en in 2015 als commandant (TC) van het Sri Lanka Territorie.

In juli 2017 volgde een aanstelling als Internationale Secretaris voor de regio Zuid Azië. In 2021 werden Alistair en Marieke aangesteld als korpsofficieren van het korps Rotterdam Oost. Hiernaast vertegenwoordigt Alistair het Leger des Heils in de Nederlandse Raad van Kerken. In 2023 kreeg Alistair de additionele aanstelling als algemene leider van de Amsterdam Stafband.

Alistair heeft een Bachelorsgraad in Theologie, heeft een passie voor mensen met het pastorale hart van een herder. Alistair en Marieke houden ervan om samen te wandelen en de schoonheid van de natuur en historische plekken te ontdekken. Ze genieten enorm van hun drie dochters, drie schoonzoons en vijf kleinkinderen.

De muzikale begeleiding wordt gedaan door de Rotterdam Oost Band van het Leger des Heils. Deband bestaat uit koper instrumenten, aangevuld met percussie, en wordtgebruikt voor ondersteuning van de samenzang bij het plaatselijke korps van hetLeger des Heils in Rotterdam Oost. De Rotterdam Oost Band bestaat uit ledenin de leeftijd van 18 tot 76 jaar. De muzikale leiding is in handen van MichelRosenquist.